Pagina's

maandag 12 september 2016

Het is weer even geleden

Ik heb mijn blog weer eens gevonden. Mijn leven is weer redelijk veranderd, en gaat veranderen.

Ik heb me de laatste tijd verdiept in het visualiseren om dingen voor elkaar te krijgen. Ik heb er verschillende boeken over gelezen zoals;













Het zijn stuk voor stuk erg interessante boeken. Van de volgende boeken die ik lees zal ik een verslag schrijven. Zodat jullie er ook een idee over hebben.




Ik woon samen met mijn 2 kinderen, dat komt mijn huis niet zo ten goede. Het lijkt hier net een klein filiaal van een speelgoed winkel waar een bom is ontploft. Graag zou ik het anders zien en stukje bij beetje gaat me dit ook lukken. Alleen morgen nog niet ;-)

Om me voor te bereiden en te motiveren heb ik de volgende boeken gelezen:




Werkboek met oefeningen voor het doelgericht opruimen van je leefomgeving en het loslaten van psychische ballast
Erg motiverend boek, al bedank ik niet al mijn spullen die me geholpen hebben. Maar het helpt om bij alle dingen me af te vragen of je er blij van wordt. Ik probeer het ook af en toe met de kinderen, maar die worden blij van alles dus dat schiet niet op.
In de ideale wereld is er natuurlijk geen afval. Emily Jane Lowe verteld in haar boek wat zij doet om zo min mogelijk afval te hebben. Er zijn zelfs winkels waar je zelf je potten  en broodzakken kunt meenemen. Dat is waarschijnlijk meer in de randstad want hier kijken ze je nog moeilijk aan als je dat vraagt.

 Ook een leuk boek om te koken zonder pakjes en zakjes. Ik heb er nog niks uit gemaakt maar ga jullie er zeker van op de hoogte houden. Niks gezonder als geen conserveringsmiddelen, smaak- en kleurstoffen.

Ook wil ik wat kilo's kwijt en lees graag boeken over hoe ik dat het beste kan gaan aanpakken:
Dit is zo'n leuk en makkelijk te lezen boek. Het komt erop neer dat je alles mag eten wat je echt lekker vind, je moet alleen stoppen als je genoeg hebt gehad. 1 klein stukje chocolade is genoeg, je hoeft geen hele reep op te eten.

Hierin staan allemaal recepten om suikervrij te koken. Deze recepten zijn niet voor mij weggelegd, heb dan ook niks uit dit boek gemaakt.

In dit boek wordt duidelijk gemaakt welke soorten voedsel de goede keuze is voor je. Ik vond het voor mij persoonlijk minder aanspreken. Maar wie weet helpt het voor anderen wel.

En nu heb ik nog klaar liggen om te lezen:
Mocht ik ze uit hebben dan zal ik laten weten waar ze over gaan.





Ik was lid geworden van een Facebook pagina over slowcooking. Ik heb er ondertussen 1 gekocht en er wat recepten boeken over gelezen. Veel recepten zijn met vlees, maar ik ben vegetariƫr dus daar heb ik niks aan. Maar ondertussen heb ik ook al wat andere recepten gevonden. Ik zal jullie in deze blog op de hoogte gaan houden van mijn kookkunsten.






Dit alles, en mijn kinderen van 5 & 7 jaar en mijn vrijwilligerswerk bij de wijkcommissie houden mij bezig. Daarnaast ben ik nog op zoek naar werk, maar dat wil helaas niet zo vlotten. Ik ben natuurlijk ook op zoek naar mijn droombaan; uren zelf in te delen, overdag als de kinderen er niet zijn en aanvullend in de avonduren. Ik solliciteer op vanalles en nog wat. Maar helaas ik ben te oud, heb niet de goede opleiding en ga zo maar door. Ach ja mijn droombaan komt op het juiste moment voor me, en dan zal ik hem met beide handen aangrijpen.

Ik hoop dat jullie graag mijn blog lezen en hoor graag wat jullie ervan vinden









Geen opmerkingen:

Een reactie posten